Role „problémových“ dětí v systému péče o ohrožené děti jejich vlastníma očima: Několik poznámek z výzkumu

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ČERVENKA Karel

Rok publikování 2011
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Inkluzivní edukace dětí s poruchami chování či v jejich riziku a s ní související intervenční strategie by měly přihlížet k potřebám těchto dětí. Autor vychází z předpokladu, že potřebám dítěte nelze plně porozumnět bez zájmu o jeho pohled na situaci, o to, jak samo vnímá okolní svět a sebe sama v něm. Jednou z cest k takovému porozumění je kvalitativní výzkum. V textu jsou prezentována průběžná zjištění vycházející z výzkumu, který se zajímá o pohled tzv. problémových dětí na systém péče o ohrožené děti a na jejich vlastní pozici a roli v něm. Participanty výzkumu byli klienti preventivně výchovného zařízení.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.