Kurikulární reforma a podněty pro vzdělávání učitelů cizích jazyků

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

CHOCHOLATÁ Jana

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference Výzkum výuky cizích jazyků
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova curricular reform; professionalisation of teaching profession; research on educational content; ontodidactic and psychodidactic transformation; knowledge base for teaching; pedagogical content knowledge
Popis V úvodu přinášíme stručný historický exkurz do doby předcházející kurikulární reformě připravené k datu zahájení školního roku 2007/08 a chceme poukázat na některé kritické momenty jejího naplňování. Další část příspěvku se zabývá současným stavem oborových didaktik, které mají za úkol formulovat a argumentačně podložit vzdělávací obsahy školních předmětů. V této souvislosti je zmíněna i problematika vzdělávání budoucích učitelů. Klíčovou částí je analýza konceptu didaktických znalostí obsahu, význam tohoto konceptu pro oborové didaktiky a reflexe výzkumu didaktických znalostí obsahu v didaktice cizích jazyků.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.