Organizační učení v odborných diskurzech

Logo poskytovatele
Autoři

LAZAROVÁ Bohumíra POL Milan HLOUŠKOVÁ Lenka NOVOTNÝ Petr SEDLÁČEK Martin

Rok publikování 2012
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Pedagogická orientace
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www http://www.ped.muni.cz/pedor/index.php?option=com_content&view=article&id=172&Itemid=161
Doi http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2012-2-145
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova organisational learning; learning organisation; development; school as organisation; school as learning organisation
Přiložené soubory
Popis Autoři textu pojednávají o pojmu organizační učení. Poukazují na širokou škálu jeho definic a pojetí, upozorňují na některé odlišnosti od pojmů příbuzných či analogicky používaných, jako je např. znalostní management či učící se organizace. Všímají si pak zejména vybraných diskuzí, které se k tomuto tématu vztahují. Jde o úrovně, na kterých může organizační učení probíhat, a vliv organizačního učení na chování, resp. výkon organizace. V další části textu je organizační učení představováno jako proces a jsou zde popsány fáze organizačního učení tak, jak se uvádějí v literatuře tomuto tématu věnované. Účelem textu je podat přehled snah o vymezení organizačního učení včetně kritických diskuzí. Poslední část textu je pak věnována vybraným teoriím a empirickým zkušenostem s organizačním učením ve školním prostředí. Autoři zdůrazňují význam organizačního učení pro školy jako specifické organizace a zároveň požadavek výzkumu procesů organizačního učení v tomto pracovním kontextu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.