The Impact of Parenting Style on Self-Esteem and Classroom Social Status in Early Adolescents
Název česky | Vliv způsobu výchovy v rodině na sebehodnocení a sociální pozici žáků ve školní třídě |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2012 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Studie zkoumá některé souvislosti mezi percipovaným způsobem výchovy v rodině, sebehodnocením žáka a jeho sociální pozicí ve třídě. Výzkum byl realizován na vzorku 384 žáků základních škol ve věku 13 – 15 let. Respondenti vyplnili Dotazník pro zjišťování způsobu výchovy v rodině (Čáp, Boschek, 1994), českou verzi Coopersmithova dotazníku sebehodnocení (Coopersmith, 1981) a Sociometrický dotazník. Výsledky výzkumu prokázaly souvislost mezi percipovaným způsobem výchovy v rodině a úrovní sebehodnocení žáků. V tomto kontextu byly prokázány také rozdíly vzhledem k pohlaví dospívajících. Souvislost mezi percipovaným způsobem výchovy a sociální pozicí ve skupině školní třídy se nám nepodařilo v plném rozsahu prokázat. Jako významný se zde jeví pouze emoční vztah otce k dítěti a celkový emoční vztah v rodině. |