Informace o projektu
Nová a stará média v každodenním životě: mediální publika v čase proměny mediálních praxí
- Kód projektu
- GP13-15684P
- Období řešení
- 2/2013 - 12/2015
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Grantová agentura ČR
- Postdoktorské projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
- Fakulta sociálních studií
The research project deals with ongoing changes in media uses in the context of everyday life. It aims to map and understand the ways in which domestic uses of new media impact on everyday practices and affect the temporal, spatial and relational structures of the respondents’ everyday lives. In this respect, the project builds on the tradition of research into television and the home and research on the domestication of new media and it aims to paint a more complex picture of the ongoing transformation of domestic media-related practices. The research will employ an inductive-deductive two-step research design with two distinctive (qualitative and quantitative) phases. The opening qualitative phase will employ an audience ethnography, the consequent quantitative phase a representative survey. Research findings will be published in peer-reviewed journals and in the form of a monograph.
Publikace
Počet publikací: 28
2017
-
Nová média v politické komunikaci : politici, občané a online sociální sítě
Rok: 2017, vydání: 1. vyd., počet stran: 241 s.
-
Traditional and Convergent Domestic Audiences : Towards a Typology of the Transforming Czech Viewership of Films and TV series
Iluminace : časopis pro teorii, historii a estetiku filmu, rok: 2017, ročník: 29, vydání: 2
2016
-
Audiences Transformed: Four Dimensions of Change of the Current Czech Audiences
Rok: 2016, druh: Další prezentace na konferencích
-
Nová média, nová publika? Čtyři dimenze proměny současných mediálních publik
Rok: 2016, druh: Vyžádané přednášky
-
Online Piracy and the Transformation of the Audiences’ Practices: The Case of the Czech Republic
The Aesthetics and Ethics of Copying, rok: 2016, počet stran: 24 s.
-
Post-televizní publika? Stahování a konvergentní vztah k populárním obsahům
Rok: 2016, druh: Vyžádané přednášky
-
Sociální média, fotografie a sociální (re)konstrukce každodennosti
Rok: 2016, druh: Vyžádané přednášky
-
When Age Matters: Patterns of Participative and Communicative Practices in the Czech Republic
Communication Today, rok: 2016, ročník: 7, vydání: 2
2015
-
Dichotomie online a offline a problém hledání nového
Biograf, rok: 2015, ročník: 2015, vydání: 62
-
Divergent parents, convergent children? Generation-based differences in media ensembles of the Czech audiences
Rok: 2015, druh: Další prezentace na konferencích