Informace o projektu
Vytvoření předmětu E-learning jako inovace studia na ÚPV FF MU

Kód projektu
FRVS/1150/2008
Období řešení
1/2008 - 12/2008
Investor / Programový rámec / typ projektu
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
Fakulta / Pracoviště MU
Filozofická fakulta

Cílem projektu je vytvoření a zavedení předmětu E-learning do kurikula navazujícího magisterského studia oborů Pedagogika a Sociální pedagogika a poradenství na FF MU. Implementace tohoto předmětu reflektuje jednak rozvoj informačních a komunikačních technologií (ICT) v poslední době, ale zejména trendy začleňování ICT do vzdělávání na vysokých školách. Předmět výrazně rozšíří kompetence studentů v oblasti práce s moderními prostředky ICT, ale posílí rovněž jejich znalosti v oblasti pedagogické teorie a výzkumu, resp. školské politiky. Nabyté znalosti a dovednosti budou moci studenti využívat nejenom pro rozvoj svého vlastního potenciálu, ale zejména v kontextu své činnosti v různých vzdělávacích institucích. Inovativnost předmětu spočívá ve dvou hlavních aspektech. První je založena na relativně komplexním teoretickém studiu problematiky e-learningu z mnoha pohledů (např. pedagogické teorie a výzkum, cíle školské politiky v ČR i v zahraničí, psychologické a sociologické pohledy na e-learning aj.). Druhý aspekt pak spočívá v nově pojaté roli studentů. Ti nebudou pouze pasivními příjemci znalostí, ale budou spolutvůrci předmětu. Na základě svých znalostí a dovedností budou společně (ve spolupráci s vyučujícím) vytvářet vlastní kurz o e-learningu, který bude využívat adekvátní prostředky ICT (např. elektronické výukové prostředí Moodle, Informační systém Masarykovy univerzity, datové sklady na internetu, výukové objekty apod.). Nedílnou součástí výuky předmětu bude návrh a tvorba multimediálních výukových materiálů. Studenti se tak budou učit o e-learningu e-learningem. Výsledkem tedy budou dva kurzy - jeden studijní, druhý vytvořený studenty, který bude mít obdobný obsah, ale bude mít odlišnou podobu.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.