Digitální hry na MU - společný základ (GAMES@MU)

Kód projektu
MUNI/FF-ELEARN/0037/2019
Období řešení
1/2019 - 5/2019
Investor / Programový rámec / typ projektu
Masarykova univerzita
Fakulta / Pracoviště MU
Filozofická fakulta
Další fakulta/pracoviště MU
Fakulta informatiky

Cílem projektu je pro předměty, které se zabývají digitálními hrami různou optikou (návrh, vývoj, výzkum, historie, kritika, analýza), vytvořit společný výklad role, významu a aktuálního stavu digitálních her v lidské společnosti (kultura, kreativní průmysly, digitální ekonomika, globální spotřeba, edukativní a výzkumný nástroj).

Fenomén hry je fundamentem člověka a zasahuje tak do množství vzájemně odlišných oblastí lidské činnosti. Při výuce tak vždy nalezneme konkrétní příklad hry, který nám daný rámec "rozbije". Hry je proto nutné chápat jako komplexní fenomén / nástroj / artefakt i abstraktní objekt (systém pravidel), aby byl cyklus výuka - studentská aktivity - hodnocení k užitku.

Tento základ - schopnost vysvětlovat konkrétní prvky (digitální) hry a jevy s hrami spojené v kritickém širokém kontextu - je předávám jak budoucím designérům, tak filozofům, kulturologům, programátorům, grafikům a scénáristům.

Online kurz pomůže rozvinout rozhled studentů a ušetří úvodní hodiny.