Informace o projektu
Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu
(AKTEV IX)
- Kód projektu
- MUNI/A/0925/2019
- Období řešení
- 1/2020 - 12/2020
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
- Mgr. Barbora Al Ajeilat Kousalová, Ph.D.
- Mgr. Hana Atcheson
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
- Mgr. Sabina Bargl
- Mgr. Eva Bumbálková, Ph.D.
- Mgr. Martina Čeřovská, Ph.D.
- Ing. Mgr. Hana Delalande
- Mgr. Ing. Eva Ellederová, Ph.D.
- Mgr. Petra Fuková, Ph.D.
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Mgr. Helena Hradílková
- Bc. Mgr. Petra Chládková
- Mgr. Miroslav Janík, Ph.D.
- Mgr. Jaroslava Jelínková, Ph.D.
- PhDr. Simona Kalová, Ph.D.
- Mgr. Lada Kloutvorová
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
- Mgr. Ondřej Krahulec
- Mgr. Janina Krejčí, Ph.D.
- Mgr. Marie Lahodová Vališová, Ph.D.
- Mgr. Petra Langerová
- Mgr. et Mgr. Terezie Nerušilová
- Ing. Mgr. Blanka Pojslová, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Tatiana Savchenko, Ph.D.
- Mgr. Věra Sládková, Ph.D.
- Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D.
- Mgr. Veronika Stanislavová
- Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová
- PhDr. Mgr. Vojtěch Štilec
- Mgr. Michaela Trnová, Ph.D.
- Mgr. Jana Veličková, Ph.D.
- Mgr. Daniela Veškrnová
- Christopher Williams, M.A., Ph.D.
- Mgr. Adam Zeisek
Projekt je zaměřen na podporu výzkumu v oblasti učení a vyučování cizím jazykům a bude realizován v rámci doktorského studijního oboru Didaktika cizího jazyka. Koncepčně navazuje na projekty specifického výzkumu řešené v letech 2011 - 2019, dále rozvíjí vybraná výzkumná témata didaktiky cizích jazyků a doplňuje jejich paletu o témata nová, která reagují na aktuální trendy nejen v oblasti jazykového vzdělávání, ale i jazykové politiky a edukační lingvistiky. K hlavním cílům projektu patří získávání nových poznatků v oblasti metodologie teoretického i empirického oborově didaktického výzkumu, rozvoj schopnosti samostatné vědecké práce jeho účastníků společně s rozvojem schopnosti prezentovat výsledky výzkumných šetření odborné veřejnosti na konferencích i v různých publikačních platformách doma i v zahraničí v rámci domácí i mezinárodní odborné diskuse. Výsledky projektu budou využitelné pro kontinuální rozvoj oborově specifického výzkumu v oblasti didaktiky cizích jazyků.
Publikace
Počet publikací: 44
2022
-
The Nature of Learning: Case Study of Autonomous Learning
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích
2021
-
Investigating language advising sessions: Is the pedagogical tool working as it should?
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích
-
K historii, struktuře a koherenci textového korpusu
Rok: 2021, druh: Učební texty, pomůcky
-
Language advising investigated: pilot study report
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích
-
Test-Taking Strategies in Second Language Receptive Skills Tests: A Literature Review.
International Journal of Instruction., rok: 2021, ročník: 14, vydání: 2, DOI
-
The 5 P's of Language Advising: A Pilot Analysis of Advising Sessions
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích
2020
-
Analýza potřeb studentů odborného francouzského jazyka v přípravě na pracovní stáže ve Francii
CASALC Review, rok: 2020, ročník: 10, vydání: 1
-
Aspekty znalosti slovní zásoby v učebnicích anglického jazyka: pilotní rozhovor
Rok: 2020, druh: Další prezentace na konferencích
-
Étudiants-stagiaires tcheques en stage professionnel en France: analyse des besoins de développement de la compétence interculturelle
Rok: 2020, druh: Další prezentace na konferencích
-
Integrating poetry into the foreign language classroom from the point of view of second language acquisition
Current Issues of the Russian Language Teaching XIV, rok: 2020