Informace o projektu
Investigating Educational Policy-Making and its Responsiveness to Challenges in the World. A Qualitative Research Study in Four Transitioning Contexts: Georgia (USA), Poland, Czech Republic, and Wales (TVOPOL)

Kód projektu
144260
Období řešení
5/2023 - 12/2024
Investor / Programový rámec / typ projektu
Ostatní - zahraniční
Fakulta / Pracoviště MU
Filozofická fakulta
Spolupracující organizace
Jagiellonian University
Swansea University
Georgia Southern University

This research project is an effort to investigate trends in educational policies in selected countries. The purpose is to identify beliefs, practices, and policies within the concept of responsive leadership in education. The main areas to which schools and school systems are responding with their policies are the climate crisis; cultural diversity; technique; health; environmental issues; inequality; war; refuges; and democracy. The study uses qualitative methods to investigate perceptions, contextual evidence in policies, processes, procedures, and values at a time of challenges in the world.

Cíle udržitelného rozvoje

Masarykova univerzita se hlásí k cílům udržitelného rozvoje OSN, jejichž záměrem je do roku 2030 zlepšit podmínky a kvalitu života na naší planetě.

Cíl udržitelného rozvoje č.  4 – Kvalitní vzdělání

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.