Od listopadu 2020 do konce února 2021 byla realizována intenzivní propagační kampaň zaměřená na uchazeče o bakalářské studium na FF MU. Její hlavní část se odehrávala na sociálních sítích (Facebook, Instagram, YouTube) a na webových stránkách fakulty. Kampaň provázely tváře pěti ambasadorů, studentů a absolventů fakulty, Benjamína Juráně, Terezy Kalábové, Kateřiny Šardické, Filipa Šeboka a Ondřeje Varadi. Všichni se uchazečům představili nejen fotografiemi, ale také prostřednictvím série videí, jejich tvůrcem je další absolvent, režisér a rapper Morelo aka Jiří Mucha.
Vzhledem k panujícím omezením bylo bohužel nutné omezit plánované osobní setkání ambasadorů se středoškolskými studenty. I tak se ale podařilo uskutečnit s některými z nich živou online besedu během lednového Dne otevřených dveří.
Propagační videa nejčastěji sledovali zájemci v Jihomoravském a Moravskoslezském kraji, dále ve Zlíně, Žilině a Bratislavě.
Společné propagační video
Fotografie a videa na Facebooku oslovily 204 474 uživatelů, na Instagramu poté dosáhly k 1 491 545 uživatelům této platformy. Z Facebooku na web fakulty prokliklo 7 750 zájemců, z Instagramu to bylo 3 900 zájemců. Z dostupných dat vyplývá, že muži se více dívají na naše videa, ale k dalším informacím na webu FF MU se z reklamních postů proklikávají spíše ženy.
Do bakalářských studijních programů FF MU bylo v probíhajícím přijímacím řízení podáno 8 075 přihlášek, z toho k 15. březnu bylo uhrazeno 7 803 přihlášek, které byly zaslány 6 487 osobami. V loňském roce projevilo zájem o studium na FF MU 5 436 osob, které podaly 6 671 přihlášek. Připomeňme, že celkový počet přihlášek na Masarykovu univerzitu meziročně vzrostl o téměř 5 000 (v roce 2020 37 797 přihlášek, v roce 2021 pak 42 401).
Propagační kampaň pokračuje i nadále. Za cíl si aktuálně klade přimět přihlášené uchazečky a uchazeče, aby se zúčastnili přijímacích zkoušek, a budou-li přijati, aby se na naši fakultu skutečně zapsali.
Ukázky propagačních fotografií
Foto: Jiří Mucha a Media Age