EDUC Online Event v rámci EDUC Aliance
Tento event bude prezentovat příležitosti pro studenty, akademické i neakademické zaměstnance.
Termín: 16. 11. 2021
Jazyk: angličtina
Vážení kolegové, vážené kolegyně,
hledáte nové způsoby, jak zaujmout své studenty, oslovit zahraniční studenty, kteří se zajímají o váš obor? Máte zájem o mezinárodní spolupráci a virtuální výuku? Nedávné události ukázaly, jak mohou virtuální výměny znalostí přesáhnout hranice a pomoci studentům učit se odlišným způsobem a navazovat kontakty navzdory teritoriální vzdálenosti.
Mnozí z vás již projevili zájem o nové příležitosti v oblasti mobility a inovace ve vzdělávání, které přinesla aliance univerzit EDUC DUC. EDUC nabízí rozmanité možnosti mezinárodních programů mobilit. Vaše kurzy se mohou rozšířit i do zahraniční prostřednictvím virtuálních mobilit, online kurzů, virtuálních kurzů a dalších forem. Vedlo toho vám EDUC pomůže při tvorbě přístupů vhodných pro virtuální výuku a otevře vám nové příležitosti.
Abychom vás mohli podpořit, potřebujeme vědět některé důležité informace o vás a vašem již vymyšleném projektu nebo jeho návrhu. V odkaze najdete dotazník, na základě kterého budeme projekty vybírat: https://www.survio.com/survey/d/educcall.
Díky projektu budete mít příležitost připojit se ke komunitě vyučujících a získat technickou a samozřejmě i finanční podporu na tvorbu kurzu, přístup ke zdrojům pro online výuku a podporu mobilit vyučujících.
Máte-li jakékoli dotazy, kontaktujte: aneta.krajickova@czs.muni.cz.
Děkujeme.
TEAM EDUC
The following pedagogical scenarios and educational formats can contribute to virtual mobility within the EDUC alliance.
1. Online learning
2. Blended learning
3. Student collaboration
4. Teacher collaboration
Direct teaching cooperation between two, or more, teacher(s) from EDUC partner universities who integrate a jointly designed collaborative online phase into their local seminars during which their student groups interact in virtual form. This co-teaching requires the partial or full alignment of their course syllabuses.
Based on their similar/complementary expertise, some teachers within EDUC cooperate to share their practices as well as to co-design and co-develop their (blended and online) courses and shareable educational (online) content and resources.
1.1 Small private online course (SPOC)
Example: I want to offer an interactive online seminar for a limited number of students, either alone or with a colleague from one of the EDUC partner universities. This seminar course is designed as a 100 % online educational offer and is offered in at least one academic semester to EDUC students.
1.2 Online lecture or MOOC
Example: I want to offer an online lecture for an unlimited number of students, either alone or with a colleague from one of the EDUC partner universities. This lecture course is designed as a 100 % online educational offer and is offered in at least one academic semester to EDUC students.
2.1 Resource-based Blended learning
Example: I want to offer an international blended seminar together with a colleague from one of the EDUC partner universities. This seminar contains an online phase in which both student groups (and both teachers) collaborate and discuss mainly through the use of asynchronous online tools like forums, wikis, blogs or joint presentations. Both, me and my colleague from the EDUC partner university, advertise the co-designed seminar in the traditional way to our programme students.
2.2 Distant classes (synchronous)
Example: I want to offer an international blended seminar including a series of video conference sessions with one or more colleagues from EDUC partner universities.
3.1 Web-based Training
Example: I want to offer an online course for self-directed, self-paced learning to EDUC students and/or to EDUC colleagues who would like to integrate it into their teaching. This training course includes educational content, tasks and self-assessments.
3.2 Lecture series
Example: I want to offer a series of thematically related video or audio resources based on lecture recordings to EDUC students and/or EDUC colleagues who would like to integrate it into their teaching. Such lecture series can be produced from recordings of live-events or from recordings of smaller script-based thematic units produced in a studio. The series can contain podcasts (spoken word), slidecasts (spoken word + slides) and/or videos (video image of lecturer + slides).
3.3 Recorded class
Example: I want to offer a single video or audio recording of a lecture, seminar, workshop or discussion event as an online learning resource to EDUC students and to EDUC colleagues who would like to integrate it into their teaching.
Tento event bude prezentovat příležitosti pro studenty, akademické i neakademické zaměstnance.
Termín: 16. 11. 2021
Jazyk: angličtina
Webinář ke studijním a výzkumným pobytům – 4. listopadu 2021 v 16 hod.
Webinář k letním kurzům – 8. listopadu 2021 v 16 hod.