Na úvodní stranu    
Na úvodní stranu Evropský strukturální fondPortál Evropské unieMinisterstvo školství, mládeže a tělovýchovy
O projektu
Připravované akce
Proběhlé akce
Výsledky & výstupy
Pro studenty
Kurzy
Knihovna
Lidé & kontakty
Partneři projektu
Ústav
pedagogických
věd

Filozofické fakulty Masarykovy univerzity
Kontakt:
Mapa serveru
Vyhledávání

Nastavit jako výchozí stránku
Přidat mezi Oblíbené


Vytvořilo:
Centrum biostatistiky a analýz
Webdesign:

Cíl projektu

Cílem projektu je vysoká odborná kvalifikaci se záměrem zajistit stabilní úroveň zaměstnanosti. Po provedeném výzkumném šetření bylo zjištěno, že absolventi pedagogických oborů postrádají praktické zkušenosti s pracovním trhem a s konkrétními řešenými problémy, postrádají orientaci v praxi a také některé teoretické znalosti, především již mnoho let akcentovaný kvalitativní výzkum a znalosti ICT. Kvalitativní metodologie se rozvíjí od druhé poloviny šedesátých let a dnes je svébytným a všeobecně uznávaným metodologickým přístupem ke zkoumané realitě.

Z tohoto důvodu jsme se rozhodli vzdělávat studenty v metodologii kvalitativního výzkumu. Zde jsme však narazili na neexistenci kurikula, a proto je jednou z klíčových aktivit projektu vytvoření takového kurikula pro prezenční kurzy a pro distanční on-line kurz. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách je v zahraničí velice důležitou částí terciárního vzdělávání, ale v České republice není soustředěně podporován, což konstatují přední odborníci a také studenti. Za tímto účelem jsme naplánovali několik aktivit k posílení a podpory tohoto typu výzkumu včetně databáze projektů (doposud neexistuje), on-line kurzu (také není vyučován), knihovnu o kvalitativním výzkumu (v našich knihovnách takřka nejsou dostupné základní české a zahraniční publikace) a soustředěně podporovat vlastní studentský výzkum. Doposud také neexistuje výuka analýzy dat pomocí počítačových programů, což snižuje možnosti uplatnění studentů. Proto je jednou z aktivit zavedení tohoto předmětu a zakoupení počítačových programů.

Za účelem větší efektivity projektu jsme se rozhodli spojit některé prvky prezenčního a distančního studia. Díky tomu bude mít velký počet jedinců z cílové skupiny možnost získat potřebné vzdělání, které by odpovídalo potřebám trhu práce a moderní společnosti založené na znalostech. Spojení obou typů programů povede k větší efektivitě učení.

Učení se přiblíží lidem bez ohledu na prostorovou vzdálenost a jejich pracovní závazky.

Cílovou skupinou jsou absolventi vysokoškolských pedagogických oborů, kteří jsou znevýhodněnou skupinou na trhu práce. Prostředkem ke zvýšení jejich zaměstnatelnosti je posílení jejich profesních kompetencí a to s ohledem na reálné požadavky trhu práce. Odborné vzdělání, vysoká kvalifikace a důraz na celoživotní učení je účinným prostředkem v boji proti nezaměstnanosti mladých a nadějných absolventů magisterských a doktorských studijních programů. Předpokládáme, že navrhovaný projekt zároveň podpoří kompetence k učení, jmenovitě schopnost vyhledávat zdroje k učení, orientovat se v nich a pracovat s nimi. Taktéž ve shodě s požadavky formulovanými OP RLZ jde o vzdělávací program rozvíjející klíčové kompetence.

Poslední úpravy: 10.04.2006 
     Nahoru TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY