Mapa serveru
Vyhledávání Nastavit jako výchozí stránku Přidat mezi Oblíbené Vytvořilo: Centrum biostatistiky a analýz Webdesign: |
Výsledky a výstupyPřínos pro cílovou skupinuCílovou skupinou jsou absolventi vysokoškolských pedagogických oborů (občané ČR a EU), kteří jsou - stejně jako ostatní absolventi škol - na trhu práce znevýhodněnou skupinou. Prostředkem ke zvýšení jejich zaměstnatelnosti je posílení jejich profesních kompetencí a to s ohledem na reálné požadavky trhu práce. Terciární sféra vzdělávání má za úkol připravovat vysoce kvalifikované odborníky, kteří budou v ekonomice založené na znalostech přispívat k růstu ekonomické a sociální úrovně regionu, státu a celého evropského prostoru. Při analýze studií zabývajících se absolventy pedagogických oborů byl zjištěn fakt, že tito absolventi jsou vysoce ohroženou skupinou na trhu práce, protože nemají některé specifické dovednosti požadované zaměstnavateli, nemají žádné zkušenosti s trhem práce a s řešením konkrétních problémů. Proto jsme provedli výzkum, ve kterém jsme zkoumali jevy, jenž jsou bariérami pro studenty na trhu práce, a naopak účinné mechanismy, jež mladé absolventy začleňují do světa práce. Projekt reaguje na zjištěné údaje a zavádí postupy, které snižují riziko sociálního vyloučení cílových skupin. Přínosem projektu pro tyto skupiny je zvýšení jejich kvalifikace, kterou potřebují ve vysoce konkurenčním prostředí pracovního trhu. Další klíčová aktivita přináší cílové skupině mladých absolventů orientaci na trhu práce. Studenti budou během projektu pracovat ve vybraných organizacích na svém výzkumu, čímž budou dlouhou dobu v kontaktu se svými potenciálními zaměstnavateli. Očekávaným přínosem pro cílovou skupinu je v tomto případě velmi zřetelné a jasné zapojení studentů do řešení praktických problémů, na které se doposud v kurzech teoreticky připravili.
Po skončení své účasti v projektu bude cílová skupina konkrétně vybavena těmito novými dovednosti:
Zapojení cílových skupinPo mnoha zkušenostech s cílovou skupinou jsme vypracovali některé metody, které usnadňují zapojení a motivování cílové skupiny. První a neopomenutelná fáze práce s cílovou skupinou je informování cílové skupiny o startu projektu. Jeden z členů realizačního týmu je zodpovědný za šíření informací a za zapojení cílové skupiny. Konkrétně budou studenti informováni na webových stránkách projektu, ÚPV, Filozofické fakulty a Masarykovy univerzity, dále prostřednictvím elektronického informačního systému MU, na nástěnkách ve škole, dopisy budou informováni všichni vedoucí kateder pedagogických oborů v republice, na konferencích budou informováni pedagogové o možnosti zapojení studentů do projektu. Druhá fáze spočívá v přihlášení studentů do všech kurzů, které jsou plánovány. Už nyní můžeme registrovat enormní zájem studentů o kvalitativní metodologii, proto je riziko nenaplnění kurzů takřka nulové (navíc je toto riziko ošetřeno v záložce Rizika). Na druhé straně je nutno dodat, že díky finanční podpoře projektu z ESF jsme schopni plně zapojit celou cílovou skupinu vzhledem k našim kapacitním možnostem. Třetí fáze zapojení cílové skupiny bude probíhat ve spolupráci s organizacemi, kde budou studenti provádět svůj vlastní kvalitativní výzkum. Dohoda s těmito organizacemi se již uskutečnila. Čtvrtá fáze bude znamenat dokončení studentských výzkumů do finální podoby, možné zveřejnění výzkumu ve webové databázi prací používající kvalitativní metodologii. Poslední fází zapojení cílových skupin bude jejich referování o přínosech projektu pro ně samotné, spolupráce s dalšími jejich kolegy a pedagogy. Vzhledem k nadregionálnímu charakteru projektu jsme se rozhodli uspořádat tiskové konference, písemně informovat pedagogy v terciární sféře vzdělávání, aby zapojení cílové skupiny bylo co největší. Výběr cílové skupiny mladých absolventů byl proveden po konzultaci s Úřadem práce Brno a Sociálním odborem města Brna.
Výstupy:Počet podpořených organizací Počet podpořených vědeckých a výzkumných pracovníků Počet podpořených osob
Výsledky:Počet nově vytvořených, nebo inovovaných produktů Počet nově vytvořených programů s komponentou IT Počet nově vytvořených, inovovaných programů počátečního vzdělávání Vytvoření nového modelu spolupráce mezi teorií a praxí. Propojení virtuálního znalostního prostředí a nevirtuálního (fyzického) znalostního prostoru. Poslední úpravy: 10.04.2006
|
||||||||||
Nahoru | TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY |