O mezigeneračním učení v rodině

Logo poskytovatele
Autoři

RABUŠICOVÁ Milada KAMANOVÁ Lenka PEVNÁ Kateřina

Rok publikování 2012
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Ve výzkumu, jenž je základem pro konferenční prezentaci a jehož finálním výstupem je monografie (Rabušicová, Kamanová, Pevná: O mezigeneračním učení, 2011), jsme se soustředily především na zkoumání mezigeneračního učení v kontextu české rodiny a v kontextu kurzů neformálního vzdělávání, přičemž akcent byl položen do rodiny. Dospěly jsme k řadě, jak se domníváme, zajímavých výsledků. Mimo jiné jsme identifikovaly různé modely mezigeneračního učení v rodinách, identifikovaly jsme podmínky, za nichž k němu dochází, jako je specifická atmosféra v rodině, sdílení a komunikace, které spolu vytvářejí tzv. kulturu učící se rodiny. Identifikovaly jsme také tzv. rodinné edukátory v kategoriích rádce, expert, konzultant a vzor, kteří se od sebe liší způsobem učení i způsobem, jakým je jejich učení přijímáno ostatními členy rodiny. Zjistily jsme také, že k mezigeneračnímu učení dochází nejen v očekávaném směru od starších k mladším, ale také obráceně a že konkrétní obsahy mezigeneračního učení ve smyslu sociálního, dovednostního a verbálně kognitivního učení se generačně liší.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.