Prolegomena ke každé další inovaci či výstavbě modelu informačního vzdělávání
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Inflow : information journal [online] |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.inflow.cz/prolegomena-ke-kazde-dalsi-inovaci-ci-vystavbe-modelu-informacniho-vzdelavani |
Popis | S rozvojem informační společnosti prudce narůstá počet nových profesí, které bychom mohli označit jako informační analytiky. Jde o osoby, které se zabývají práci s informacemi, jejich získáváním a analýzou. Informační vzdělávání má na tuto situaci reagovat a adekvátním způsobem přizpůsobovat svůj obsah. Příspěvek se snaží zachytit základní obecná východiska, která by měl respektovat každý nový model či inovace informačního vzdělávání. Důraz je přitom kladen na skutečnost, že informační vzdělávání hraje stejnou roli, jako dříve trivium či artistická fakulta – nezbytné propedeutiky pro další studium specializovaných oborů. |