Kultura pro všechny? Neslyšící žáci v českých kulturních institucích

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

KOUTSKÁ Mariana

Rok publikování 2013
Druh Článek ve sborníku
Konference Sborník příspěvků (elektronická forma) XXI. Celostátní konference ČAPV „Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti“
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Cultural institutions; deaf primary school pupils; sign language; cultural rights; accessibility; and cultural policy
Přiložené soubory
Popis Neslyšící žáci ZŠ patří do skupiny dětí se specifickými vzdělávacími potřebami, ale mimo to jsou i příslušníky jazykové a kulturní menšiny. Mohou si vybrat jazyk vzdělávání, nicméně informace o jejich kultuře, historii a samotném jazyce závisí zcela na benevolenci vyučujícího. Vzhledem k evropské vzdělávací politice, která kulturu a kulturní diverzitu považuje za jeden ze svých pilířů, se nabízí otázka, jak je kulturní bohatství zprostředkováno neslyšícím žákům a zda je pamatováno také na vlastní kulturu Neslyšících. Příspěvek představuje dílčí výsledky výzkumu zaměřeného na přístupnost kulturních institucí pro neslyšící žáky, který proběhl ve 116 českých muzeích, galeriích, divadlech a knihovnách.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.