Nové paradigma vědy, nové paradigma pedagogického výzkumu

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ŠÍP Radim

Rok publikování 2013
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Kapitola na základě analýzy historie a filozofie vědy a historické analýzy procesu ustavování pedagogiky jako vědy objasňuje, proč má pedagogika tendenci silně odlišovat teorii od praxi. Text identifikuje tendenci k dichotomickému myšlení, který popírá princip kontinuity vědy. Tato skutečnost je typická pro raně moderní chápání vědy obecně. Pakliže však vystoupíme z tohoto raně moderního paradigmatu, věda opouští paradigma uchopování pravdy a je nově definována jako řešení problémů. To výrazně ovlivňuje nové pojetí pedagogiky jako vědy.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.