Rodičovský konflikt a školní zátěž studentů gymnázií
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Psychologie pro praxi |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | interparental conflict; stress at school; representation of family; emotion contagion |
Popis | Předkládaná studie se zaměřuje na zkoumání vztahu mezi rodičovským konfliktem a stresem ve škole u gymnaziálních studentů ve věku 15–18 let. Speciální pozornost byla věnována mediačnímu efektu vztahu k rodičům a moderačnímu efektu reprezentace rodiny. Studie vychází z kvantitativního designu a k získání potřebných dat byly použity dotazníkové metody. Mediační efekt vztahu k rodičům nebyl prokázán. Moderační efekt reprezentace rodiny byl potvrzen pouze u dívek: Souvislost mezi pocitem ohrožení a celkovým stresem je signifikantní jen u těch dívek, které nemají nejvíce konstruktivní ani nejvíce destruktivní reprezentaci rodiny. |
Související projekty: |