Narratology as an Interpretative Model and a Narrative Analysis as an Interpretive Key to Static Visual Texts – the Basic Tools of Instruction in Textbooks and in Video Data Presentation
Název česky | Naratologie jako interpretační model a naratologická analýza jako interpretační klíč základních nástrojů výuky v učebnicích a při datavideové prezentaci – statických vizuálních textů |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2013 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Mediální texty lze analyzovat a interpretovat z odlišných teoretických východisek a s pomocí odlišných metodologických nástrojů. Východiskové teoretické rámce kvalitativního výzkumu a s nimi spjaté metodologické nástroje, a v širších souvislostech rovněž individuální komunikační kompetence, včetně položek, jakými jsou např. víra nebo předsudky, určují a vymezují způsob interpretace mediálního textu. Postmoderní pojetí sociální reality jako produktu vypravěčských aktivit a naratologická analýza představují perspektivní interpretační modely a klíče mediálních textů. Cílem studie je vyložit z těchto pozic východiska a metodiku interpretace statických vizuálních obrazových textů - fotografií, výtvarných obrazů, ilustrací, plakátů, které se stávají základními nástroji výuky v učebnicích nebo při datavideové prezentaci. |