Dlouhodobé intervence pozitivní edukace u žáků české základní školy
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | V příspěvku představujeme koncept pozitivní edukace, který manifestuje snahy o aplikaci poznatků pozitivní psychologie do oblasti výchovy a vzdělávání. Předkládaný koncept nabízí holistický přístup k edukaci zahrnující jak transmisi poznatků a kulturních zvyklostí, tak i rozvoj osobnostně-sociálních zdrojů dětí a mládeže. Objasňujeme základní teoretická východiska konceptu pozitivní edukace a také prezentujeme doposud realizované, prakticky orientované zahraniční programy včetně shrnutí jejich efektivnosti. Následně předkládáme připravovaný výzkumný záměr, který se zakládá na modifikaci ověřených zahraničních programů a aktivit pozitivní edukace do prostředí českého školství. Hlavním cílem studie je zavedení a ověření intervenčně-rozvojového programu podpory psychické odolnosti, všímavosti, silných stránek charakteru a osobní pohody u žáků českých základních škol. Závěrem seznamujeme také s výzkumným designem a metodologickým postupem studie, spolupracujícími subjekty i plánovanými výstupy. |