Styly neverbálního chování učitelů

Autoři

ŠMARDOVÁ Anna

Rok publikování 2015
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Poster je věnován problematice neverbálního projevu učitelů ve výuce. V prostředí školní třídy hrají vysílané neverbální signály podstatnou úlohu. Významně se podílejí nejen na probíhajících interakcích mezi učitelem a žáky potažmo na ustavování jejich vzájemných vztahů, ale rovněž na výsledné efektivitě vyučovacího procesu. Téma bylo zkoumáno prostřednictvím sekundární analýzy dat formou nepřímého, nezúčastněného pozorování. U učitelů byly sledovány 4 formy neverbálních projevů – haptika, proxemika, gestika a posturologie. Na základě jejich vzájemné provázanosti byla vytvořena klasifikace 3 stylů neverbálního chování učitelů. Tyto styly jsem pojmenovala katedrový, tabulový a žákovský podle toho, ve které části třídy tráví učitel většinu vyučovací hodiny.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.