Vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků v digitálních kompetencích : případová studie projektu Masarykovy univerzity
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Škola jako místo setkávání aneb Učení je zábavné a inspirativní v každém věku. Sborník z konference konané 15. dubna 2016 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://kpskonference.ff.cuni.cz/skola-jako-misto-setkavani/sbornik/ |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | information literacy; digital competences; teacher; training needs analysis; didactics; education; mentoring; mobile touch-ICT; case study |
Popis | Článek ve sborníku představuje oblast informační gramotnosti, které se v prostředí české školní praxe věnuje zatím opatrná pozornost. Téma je v podobě případové studie nahlíženo fokusem projektu Masarykovy univerzity se 34 základními a středními školami. Jsou prezentovány výstupy z průběžných průzkumných šetření projektu, z nichž vyplynula zřetelná potřeba individualizovaného a systematického přístupu ke vzdělávání pedagogů s akcentem didakticky správné a smysluplné implementace dotykových technologií do oborových didaktik primárního a sekundárního školství. Příspěvek hledá odpovědi na tyto tematické okruhy: jak pedagogové reflektují téma technologie ve školní praxi, jaké vzdělávací potřeby mají současní učitelé primárního a sekundárního školství v oblasti digitálních kompetencí, jak přijímají nabízené vzdělávací aktivity a jaké preference v nich vyjadřují z hlediska forem či platforem, ale i vzdělávacího obsahu. |