Začínající učitelé a jejich well-being
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Přiložené soubory | |
Popis | Konferenční příspěvek představuje výsledky prvních dvou vln výzkumné studie (N=126) realizované v říjnu 2015 - červnu 2016 na reprezentativním vzorku začínajících učitelů (do třech let v praxi) ze třech krajů ČR. Data byla sbírána prostřednictvím online testovacícho sytému SED (Konečný, Mareš, Ježek, 2010). Cílem studie bylo zjistit názory začínajících učitelů na jejich praxi, jejich subjektivní životní pohodu a jejich ochotu zůstat v profesi (v rámci projektu GA15-12956S). Naše výsledky jsou interpretovány v kontextu modelu profesní socializace (Fessler, Ingram, 2003 mod. Lukas, 2008), well-beingu u začínajících učitelů (Saaren a kol., 2006). Možné souvislosti jsou diskutovány i kontextu teorie vynořující se dospělosti a profesní socializace (Lukas, 2008). |
Související projekty: |