Puzzles as a Tool for Encouraging and Productive Classroom Environment
Název česky | Rébusy jako nástroj k podpoře povzbudivého a produktivního prostředí v hodině |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2016 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Language Studies at a Higher Education Institution |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | medicine; laguage for specific purposes; terminology; Latin; English programme |
Popis | Úspěšné zvládnutí latinské a řecké lékařské terminologie jako jazyka pro specifické účely může být pro studenty 1. ročníku medicíny náročným úkolem. Ti totiž zpravidla nemají žádnou předchozí zkušenost s odbornou nomenklaturou nebo s latinou obecně. Zejména v anglickém programu, kde jsou seminární skupiny složeny z mezinárodních studentů různých úrovní znalosti, může být pro učitele velkou výzvou udržet v průběhu celé hodiny pozornost a soustředěnost studentů na probírané problematické gramatické jevy. Článek prezentuje cvičení ve formě rébusů, která vzešla z potřeby slevit z velkého tlaku někdy vyvíjeného na studenty a s cílem pomoct studentům zvládnout látku spontánním a podvědomým způsobem. Dalším přínosem těchto cvičení je podpora přátelské a uvolněné atmosféry v hodině a dobrého vztahu mezi vyučujícím a studenty, což přispívá k udržení motivace během celého semestru. Všechna cvičení jsou založena na interaktivním přístupu a mohou být dobře implementována jako skupinové práce pro studenty s různými úrovněmi znalostí. |