Učící knihovník není jen „děckař“ aneb Interakce s různými cílovými skupinami celoživotního vzdělávání v knihovnách

Autoři

MAZÁČOVÁ Pavlína

Rok publikování 2017
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Aktuální Koncepce rozvoje knihoven dává knihovnám ambiciózní příležitost stát se komunitním místem celoživotního vzdělávání. Knihovny pořádají mnoho vzdělávacích aktivit pro různorodé cílové skupiny – pro žáky všech stupňů škol, maminky na mateřské, dospělé v dalším vzdělávání, seniory nebo sociálně znevýhodněné uživatele. Každá z cílových skupin má specifické vzdělávací potřeby. Aby je mohl knihovník plnit, měl by mít znalosti pedagogiky, ale také psychologie, andragogiky, speciální a sociální pedagogiky nebo pedagogické komunikace. Příspěvek reflektuje výzkum vzdělávacích potřeb učících knihovníků a otevře k možné širší diskuzi téma kompetenčního profilu učícího knihovníka pracujícího s různými cílovými skupinami uživatelů.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.