Celoživotní vzdělávání uživatelů - edukační výzva učících knihovníků

Autoři

MAZÁČOVÁ Pavlína

Rok publikování 2017
Druh Článek ve sborníku
Konference Knihovny současnosti 2017. Sborník z 25. ročníku konference, konané 12.–14. září 2017 v areálu Univerzity Palackého v Olomouci
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www http://sdruk.mlp.cz/data/xinha/sdruk/2017/KKS/sbornik_knihovny_soucasnosti_2017_final.pdf
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova pedagogy; lifelong learning; teaching librarian; information literacy; information education; library; knowledge society; Competence profile
Popis Aktuální Koncepce rozvoje knihoven dává knihovnám ambiciózní příležitost stát se komunitním místem celoživotního vzdělávání. Knihovny pořádají mnoho vzdělávacích aktivit pro různorodé cílové skupiny – pro žáky všech stupňů škol, maminky na mateřské, dospělé v dalším vzdělávání, seniory nebo sociálně znevýhodněné uživatele. Každá z cílových skupin má specifické vzdělávací potřeby. Aby je mohl knihovník plnit, měl by mít znalosti pedagogiky, ale také psychologie, andragogiky, speciální a sociální pedagogiky nebo pedagogické komunikace. Příspěvek reflektuje výzkum zaměřený na vzdělávací potřeby učících knihovníků a otevře k možné širší diskuzi téma kompetenčního profilu učícího knihovníka pracujícího s různými cílovými skupinami uživatelů.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.