Hudebně-dramatické inscenace souboru Musica cum gaudio
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2018 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Současné produkce v oblasti staré hudby se zaměřují především na historicky poučený přístup k hudebnímu nastudování a v případě scénického provedení často na rekonstrukci původní podoby díla. Soubor Musica cum gaudio, který se na poli historicky poučené interpretace pohybuje od roku 2009, hledá k tomuto způsobu pojetí alternativu – snahou není pouhá rekonstrukce, nýbrž vtažení a zasažení publika prvkem více než příznačným pro umění doby baroka – afekty. Zprostředkování jejich významových, pro dnešního diváka uchopitelných paralel je hlavním úkolem jevištního zpracování italských madrigalů 17. století. Příspěvek bude pojednávat o specifickém inscenačním přístupu, který soubor spolu s režisérem Filipem Jevičem uplatňuje v hudebně-dramatických inscenacích Usurpator tiranno (2015) a Il fato tiranno (2017). |
Související projekty: |