Mezi-generační učení v třígeneračních typech soužití

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ŽÁKOVÁ Michaela

Rok publikování 2019
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Popis Konferenční příspěvek se věnuje tématu mezi-generačního učení v třígeneračních typech soužití. Na základě analýzy rozhovorů se zástupci tří generací, příspěvek prezentuje, jak jednotlivé generace hovoří o tom, co se soužitím s dalšími generacemi naučili a v čem je jejich společné žití obohatilo. Nezaměřuje se pouze na proces mezi-generačního učení mezi prarodiči a vnučkami/ vnuky, ale do analýzy zahrnuje i perspektivu prostřední generace, čímž apeluje na holistický přístup k problematice. Více než na studium podob „záměrného“ či „přímého“ učení, které rámuje aktivně předávané vědomosti, znalosti a dovednosti ze stran jednotlivých generací (ať už nápodobou či nikoli; kupř. jak pracovat s IT, jak uvařit guláš, záležitosti finanční hospodaření aj.), se příspěvek více zaměřuje na podoby toho, co se jedinci naučili každodenním soužitím s dalšími generacemi jako takovým. Věnuje se tak i dalším podobám mezi-generačního učení, založených na každodenních zkušenostech se soužitím více generací. V tomto ohledu reflektuje kupříkladu témata tolerance a vlastních, naučených strategií, které jedinci využívají mj. za účelem udržet chod domácností. Tím přispívá do diskuze o charakteru třígeneračních soužití v České republice a k problematice procesu mezi-generačního učení v těchto typech soužití.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.