Mezi-generační učení v třígeneračních typech soužití

Investor logo

Warning

This publication doesn't include Faculty of Arts. It includes Faculty of Social Studies. Official publication website can be found on muni.cz.
Title in English Intergenerational learning in three-generation cohabitation
Authors

ŽÁKOVÁ Michaela

Year of publication 2019
Type Appeared in Conference without Proceedings
MU Faculty or unit

Faculty of Social Studies

Citation
Description Konferenční příspěvek se věnuje tématu mezi-generačního učení v třígeneračních typech soužití. Na základě analýzy rozhovorů se zástupci tří generací, příspěvek prezentuje, jak jednotlivé generace hovoří o tom, co se soužitím s dalšími generacemi naučili a v čem je jejich společné žití obohatilo. Nezaměřuje se pouze na proces mezi-generačního učení mezi prarodiči a vnučkami/ vnuky, ale do analýzy zahrnuje i perspektivu prostřední generace, čímž apeluje na holistický přístup k problematice. Více než na studium podob „záměrného“ či „přímého“ učení, které rámuje aktivně předávané vědomosti, znalosti a dovednosti ze stran jednotlivých generací (ať už nápodobou či nikoli; kupř. jak pracovat s IT, jak uvařit guláš, záležitosti finanční hospodaření aj.), se příspěvek více zaměřuje na podoby toho, co se jedinci naučili každodenním soužitím s dalšími generacemi jako takovým. Věnuje se tak i dalším podobám mezi-generačního učení, založených na každodenních zkušenostech se soužitím více generací. V tomto ohledu reflektuje kupříkladu témata tolerance a vlastních, naučených strategií, které jedinci využívají mj. za účelem udržet chod domácností. Tím přispívá do diskuze o charakteru třígeneračních soužití v České republice a k problematice procesu mezi-generačního učení v těchto typech soužití.
Related projects:

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.