Učení se slovní zásobě ve dvojicích
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2020 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Výzkum v didaktice cizích jazyků III |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Klíčová slova | vocabulary; learning; acquisition; pair work; foreign language; learner-centered approach |
Popis | Přehledová studie si klade za cíl popsat stav řešené problematiky učení se slovní zásobě ve dvojicích v rámci hodin cizího jazyka. V příspěvku jsou prezentovány zahraniční studie zahrnuté v mezinárodní databázi Scopus v rozmezí posledních dvanácti let, zabývající se problematikou osvojování a učení se slovní zásobě (ve dvojicích). Vybrané kvantitativně a kvalitativně zaměřené studie představují přehled o konkrétních oblastech, kterým je věnována pozornost v rámci konceptu osvojování a učení se slovní zásobě. Studie zaměřené na učení se slovní zásobě ve dvojicích podtrhují pozitivní vliv zavádění aktivit zaměřených na slovní zásobu do dvojic, přičemž některé z nich upozorňují na důležitost výběru dvojic prostřednictvím vyučujícího. |
Související projekty: |