Bostrom's Simulation Argument and The Indifference Principle
Název česky | Bostromův simulační argument a princip neurčitosti |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2021 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | V roce 2003 Nick Bostrom představil argument, který se pokouší demonstrovat, že existují zajímavé empirické důvody se domnívat, že žijeme v počítačové simulaci. Jeho argumentace je založena na Bayesově principu indifference – na myšlence, že pokud distribuce pravděpodobností, podle kterých vybírá příroda své strategie je neznámá, by měly být všechny strategie považovány za rovnocenné. Mým cílem je ukázat, že tento princip má pro Bostromův argument další důsledky, mimo ty, které ukázal sám Bostrom, a to ve dvou hlavních bodech – zaprvé, vágní koncept historických simulací není udržitelný právě vzhledem k principu indiference – tvrdím, že není důvod se domnívat, že většina simulavaných myslí je v simulacích předků, a tím pádem není důvod se domnívat, že v simulaci předků žijeme my.Druhý argument ukazuje, že se zvyšující se komplexností simulované civilizace se zvyšuje pravděpodobnost jejího vyhlazení, protože se vytváří další tlaky na výpočetní zdroje, což si může vyžádat vnější intervenci, jejímž cílem bude redukce této komplexnosti, tj.vypnutí. To znamená, že život v simulaci se zvyšující se komplexností, která se přibližuje schopnosti vytvářet simulace by měl sám o sobě snížit naši důvěru v to, že žijeme v simulaci. |
Související projekty: |