Analýza sociálnych sietí ako nástroj štúdia interakcie v pedagogickom výskume

Autoři

LINTNER Tomáš

Rok publikování 2021
Druh Článek ve sborníku
Konference Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www https://webcentrum.muni.cz/media/3343087/capv-2021-sborni-k-prispevku-na-ceste-ke-spravedlnosti.pdf
Klíčová slova social network analysis; SNA; complex networks; methods in educational research
Popis This paper presents social network analysis (SNA) as a useful approach to study of interaction in educational research. Firstly, it introduces basic SNA concepts and puts them into context with research on interaction in education. Secondly, the paper presents three basic ways in which SNA can enrich research on interaction, namely - 1. visualization of interaction with the help of sociograms; 2. identification of prominent actors in the group; 3. inter-group comparison and intra-group comparison over time.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.