Příležitosti a bariéry online výuky na ESF MU v době „koronaviru“
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2021 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Aula: časopis pro vysokoškolskou a vědní politiku |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Domovská stránka časopisu |
Klíčová slova | coronavirus; online teaching; opportunities; barriers; home environment |
Přiložené soubory | |
Popis | Na základě sekundární analýzy textových komentářů z plošného dotazníkového šetření mezi studenty Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity jsme identifikovali sady typických nedostatků, hlavních doporučení a také obecných výhod a nevýhod online výuky v jarním semestru 2020, která byla vynucena opatřeními zavedenými jako prevence proti šíření nemoci covid-19. Výsledky ukazují, že hlavními důvody, proč vynucená online výuka plně nenahradila výuku prezenční, jsou 1) menší množství výkladu vyučujících k probírané látce, 2) nedostatečný počet praktických cvičení a také 3) domácí prostředí, které pro řadu studentů představuje bariéru ve snaze motivovat se a soustředit se na učení. Celkově pak studie předkládá plastický obrázek o realizované online výuce, který nabízí řadu témat pro navazující výzkum. |