Mjesto i mera oznakomlenija s kul’turoj, istorijej, literaturoj i iskusstvom v učebnych programmach studentov-rusistov
Název česky | Místo a míra seznámení s kulturou, historií, literaturou a uměním ve studijním programu rusistů |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2021 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Savremena srpska i češka slavistička istraživanja – Současná srbská a česká slavistická bádání |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Klíčová slova | Russian as a foreign language; facts about history and culture; curricula; Czech and Slovak universities |
Popis | Článek je zaměřen na diskusi o místě faktů o historii, geografii a kultuře při výuce ruštiny jako cizího jazyka na některých českých a slovenských univerzitách. Vysokoškolské programy by měly respektovat význam znalosti takových skutečností při složitém zvládání kompetencí požadovaných po rusistovi jako odborníkovi. Analýza konkrétních vysokoškolských programů na českých a slovenských univerzitách ukazuje, že předměty, které studenty seznamují s fakty o Rusku, zpravidla nemají v těchto programech místo, které by si zasluhovaly. To vede k tomu, že studenti nemají na konci studia základní znalosti, na které by se mohli spolehnout, pokud jde o komunikaci s Rusy a využívání údajů při diskusích o problematických otázkách. Článek nastoluje otázku, zda by nebylo vhodné stanovit kritéria pro přesnější určení, do jaké míry je třeba zvládnout fakta o historii, geografii a kultuře. |
Související projekty: |