(Skryté) možnosti muzejní pedagogiky při prezentaci archeologie formou muzejních výstav a expozic
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2022 |
Druh | Vyžádané přednášky |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Způsoby prezentace vědních oborů, sbírkově zastoupených v muzeích, formou expozic a výstav se rozvíjejí nejen s rozšiřující se škálou nejrůznějších vizuálních a technických prostředků. O tom, zda si výstava získá své návštěvníky a ti jí skutečně porozumí, rozhodují především didaktické kvality jejího obsahového zpracování a srozumitelnost využitých prezentačních forem, které myslí na potřeby publika bez (hlubších) znalostí oboru archeologie. Jak připravit výstavu, která by nerezignovala na zprostředkování vědeckých výsledků a současně dokázala vyvolat zájem a zprostředkovat adekvátním způsobem archeologickou problematiku širokému spektru návštěvníků a na další související otázky, se zaměřil tento příspěvek. |
Související projekty: |