Analýza českých pedagogických periodik se zaměřením na školní poradenství
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2021 |
Druh | Článek ve sborníku |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.scup.cz/wp-content/uploads/2021/12/ONLINE-SBORNIK-FINAL.pdf |
Doi | http://dx.doi.org/10.5507/pdf.21.24460109 |
Klíčová slova | school counseling; pedagogical periodicals; content analysis |
Popis | Školní poradenství je možné chápat jako školsko-politické téma i jako pedagogickopsychologické téma. Tento příspěvek dílčím způsobem nahlíží na toto téma z obou pohledů. Částečně nastiňuje chod organizací a výzvy (politická rovina) i proces poradenství a témata (rovina pedagogicko-psychologická). Cílem tohoto článku je tedy pojednat o tom, jakým způsobem je téma školního poradenství probíráno ve vybraných pedagogických periodikách. Přestože v našem prostředí existují specifická periodika, je toto téma v ostatních obecněji zaměřených časopisech poměrně opomíjeno. |