Autonomous learning: project results - Students in the role of youtubers

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod pracoviště Centrum jazykového vzdělávání. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Autonomní učení: výsledky projektu - Studenti v roli youtuberů
Autoři

DE AZEVEDO CAMACHO Veronika ČERVENKOVÁ Marie

Rok publikování 2022
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Centrum jazykového vzdělávání

Citace
Popis Fenomén youtuberů nabírá na síle od roku 2010. Propojením sluchové a vizuální složky, zaměřením na aktuální témata a používáním každodenního jazyka mohou youtubeři hrát důležitou roli při výuce cizích jazyků v online prostředí jako zprostředkovatelé jazykových znalostí, dovedností a kultury své země. Stávají se tak zdrojem informací a zároveň mají horizontální a rovnostářský přístup, který podporuje sdílení mezi uživateli internetu. V našem příspěvku představíme výsledky didaktického experimentu zaměřeného na kolaborativní autonomii, který jsme realizovali v průběhu druhého semestru akademického roku 2021/2022 s 63 studenty španělštiny, francouzštiny a ruštiny v kurzech cizích jazyků na Ekonomicko-správní fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Vzhledem k tomu, že naši studenti patří do cílové skupiny youtuberů, položili jsme si otázku, zda/jak/za jakým účelem je studenti sledují, a stanovili jsme si cíl dále integrovat využití těchto videí do výuky. Výzkum byl proveden kvantitativně (dotazníky na začátku a na konci semestru) a kvalitativně (analýza komentářů a sebereflexí studentů), se zvláštním zaměřením na hodnocení a autonomii žáků.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.