Autonomous learning: project results - Students in the role of youtubers
Název česky | Autonomní učení: výsledky projektu - Studenti v roli youtuberů |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2022 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Fenomén youtuberů nabírá na síle od roku 2010. Propojením sluchové a vizuální složky, zaměřením na aktuální témata a používáním každodenního jazyka mohou youtubeři hrát důležitou roli při výuce cizích jazyků v online prostředí jako zprostředkovatelé jazykových znalostí, dovedností a kultury své země. Stávají se tak zdrojem informací a zároveň mají horizontální a rovnostářský přístup, který podporuje sdílení mezi uživateli internetu. V našem příspěvku představíme výsledky didaktického experimentu zaměřeného na kolaborativní autonomii, který jsme realizovali v průběhu druhého semestru akademického roku 2021/2022 s 63 studenty španělštiny, francouzštiny a ruštiny v kurzech cizích jazyků na Ekonomicko-správní fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Vzhledem k tomu, že naši studenti patří do cílové skupiny youtuberů, položili jsme si otázku, zda/jak/za jakým účelem je studenti sledují, a stanovili jsme si cíl dále integrovat využití těchto videí do výuky. Výzkum byl proveden kvantitativně (dotazníky na začátku a na konci semestru) a kvalitativně (analýza komentářů a sebereflexí studentů), se zvláštním zaměřením na hodnocení a autonomii žáků. |