Representation of national game productions in Czech gaming press: Japanese games in global context
Název česky | Zastoupení národních herních produkcí v českém herním tisku: Japonské hry ve světovém kontextu |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2022 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | V naší přednášce jsme zkoumali český herní tisk v letech 1995 až 2020 s cílem zjistit, zda se vytvořil národní obraz japonských her, který by se výrazně svým tónem či rozsahem lišil od obrazů her z jiných zemí. Naše výsledky naznačují, že "japonskost" japonských her byla zdůrazňována výrazně více a setrvaleji než národní původy her vyrobených v jiných zemích. Dvě hlavní tendence byly: 1) byla zdůrazňována jinakost japonských her a ty byly označovány jako "divné, šílené nebo zvrácené" a 2) herní prvky japonských her byly popisovány jako odlišné (větší důraz na příběh, mladí hrdinové, vyhýbání se americkým klišé, jiné žánrové preference). |