Wirklichkeitserzählungen in Lehrwerken für Deutsch als Fremdsprache

Autoři

RIEDNER Ursula Renate

Rok publikování 2020
Druh Článek ve sborníku
Konference Literarisches und alltägliches Erzählen unter (fremd-)sprachendidaktischer Perspektive
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www https://www.iudicium.de/katalog/86205-631.htm
Klíčová slova German as a Foreign and Second Language (GFSL); didactics of German; narration research; reality narration; text book research
Popis The study deals with forms of reality narration in textbooks for German as a foreign language and with the role of narration in textbooks in general. The tendency of language textbooks committed to the communicative approach is discussed, to hide the narrative qualities in favor of evoking authenticity. A didactic arrangement is then outlined that could do justice to the complexity of the reality presentation, the mediality and other aspects.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.