Kollektives Gedächtnis und Erinnerungsorte in Deutsch als Fremdsprache. Theorie und Praxis für die Arbeit mit fortgeschrittenen Deutschlernenden im südafrikanischen Hochschulkontext

Autoři

RIEDNER Ursula Renate

Rok publikování 2019
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Acta Germanica - German Studies in Africa
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www https://www.peterlang.com/document/1111445
Doi http://dx.doi.org/10.3726/b16497
Klíčová slova German as a Foreign Language (GFL); collective memory; sites of memory; memory discourse; German studies in South Africa
Popis The article focuses on the possible uses of collective memory and places of memory in German as a foreign language lessons. Theoretical basics and practical experiences and suggestions for working with advanced learners of German in the South African university context are presented.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.