Vývoj teorií učení určujících soudobou andragogiku

Autoři

DVOŘÁKOVÁ Miroslava NOVOTNÝ Petr

Rok publikování 2024
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Záměrem této kapitoly je charakterizovat teorie určující vývoj soudobého andragogického myšlení, která je spojena především s druhou polovinou 20. století. Ve shodě s pracemi současných autorů (Bélanger; Merriam a Bierema; Merriam a Cafarella) lze jmenovat pět základních proudů teorií učení: behaviorální, humanistické, kognitivní, sociálně-kognitivní a konstruktivistické (vč. sociokonstruktivistických). Na jejich základě vznikly novější odvozené teorie: teorie transformativního učení a teorie zkušenostního učení. Největší prostor je kapitole věnován právě těmto sedmi proudům.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.