Didaktický projekt pro rozvoj plurilingválních dovedností (nejen v marketingové praxi)

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod pracoviště Centrum jazykového vzdělávání. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ŠEVEČKOVÁ Monika

Rok publikování 2024
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Centrum jazykového vzdělávání

Citace
Popis Prezentace si klade za cíl představit projekt, který byl pilotován ve výuce druhého cizího jazyka (obchodní francouzština, němčina, ruština, španělština, výstupní úroveň B2) na Ekonomicko-správní fakultě Masarykovy univerzity. Didaktický projekt se zaměřoval na rozvoj plurilingválních dovedností a interkulturního učení. Studenti na seminářích trénovali aktivity na téma vícejazyčného učení, aby se připravili na další fázi, ve které plnili skupinové úkoly – analýzu webových stránek vybraných nadnárodních společností (čtveřice, studenti různých jazyků), tvorbu plakátu se sloganem a audiokomentáře k vybraným plakátům svých spolužáků (trojice, studující stejný jazyk). V závěru projektu proběhlo hodnocení plakátů také ze strany jednotlivých vyučujících včetně rodilých mluvčích, kteří fungují jako tzv. asistenti ve výuce – nejlepší týmy byli odměněni merchem CJV. Cílem projektu bylo vést studenty k využití jejich vícejazyčného potenciálu a k zamyšlení nad interkulturními rozdíly v oblasti marketingu, přičemž práce v týmech umožňovala také rozvoj mediačních dovedností a spolupráce. Účastí v projektu si studenti prohloubili svůj jazykový potenciál, rozšířili své měkké dovednosti a posílili svou uplatnitelnost na trhu práce.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.