Analýza světů digitálních her: prostorová sémiotika a její recepce

Autoři

ŠKRDLA Jakub

Rok publikování 2025
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Teorie vědy
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www Odkaz na webovou stránku článku
Doi http://dx.doi.org/10.46938/tv.2024.627
Klíčová slova digital games; game space; environmental storytelling; methodology
Přiložené soubory
Popis Tento článek popisuje teoretická východiska pro výzkum herního prostoru a analytické metody zaměřené na hráčskou recepci level designu. Zaměřuje se především na hry s otevřenými světy a nahlíží na environmentální vyprávění v nich. Rozebírané metody zahrnují herní telemetrii, zakreslování mentálních map a eye-tracking. Herní světy je možné vnímat jako komplexní celky, které jsou důležité nejenom jako dějiště herních interakcí, ale také jako znakové struktury nesoucí sémantický význam. Tyto struktury se skládají z prostorových prvků, které tvoří narativní potenciál herního prostoru. Tento potenciál je aktualizován a interpretován hráči během hraní.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.