Analýza světů digitálních her: prostorová sémiotika a její recepce
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2025 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Teorie vědy |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Odkaz na webovou stránku článku |
Doi | http://dx.doi.org/10.46938/tv.2024.627 |
Klíčová slova | digital games; game space; environmental storytelling; methodology |
Přiložené soubory | |
Popis | Tento článek popisuje teoretická východiska pro výzkum herního prostoru a analytické metody zaměřené na hráčskou recepci level designu. Zaměřuje se především na hry s otevřenými světy a nahlíží na environmentální vyprávění v nich. Rozebírané metody zahrnují herní telemetrii, zakreslování mentálních map a eye-tracking. Herní světy je možné vnímat jako komplexní celky, které jsou důležité nejenom jako dějiště herních interakcí, ale také jako znakové struktury nesoucí sémantický význam. Tyto struktury se skládají z prostorových prvků, které tvoří narativní potenciál herního prostoru. Tento potenciál je aktualizován a interpretován hráči během hraní. |
Související projekty: |