Role rodičů ve vztahu ke škole: analýza legislativy

Logo poskytovatele
Autoři

RABUŠICOVÁ Milada ZOUNEK Jiří

Rok publikování 2001
Druh Článek ve sborníku
Konference Nové možnosti vzdělávání a pedagogický výzkum
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Popis Příspěvek je jedním z prvních výstupů rozsáhlejšího výzkumného projektu s názvem Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy. Autoři se v něm snaží se hledat odpovědi na otázky týkající se toho, jaká role se v legislativních a dalších školských dokumentech připisuje rodičům, zda a jak je v nich definována role rodičů jako výchovných a jako sociálních partnerů školy, zda a jak jsou vymezena individuální a kolektivní práva a povinnosti rodičů ve vztahu ke vzdělávání a k výchově jejich dětí a případně ke škole. Snaží se zachytit, jaké pozice připisuje rodičům legislativa obecně i ve specifických případech. Tyto nálezy, jež budou vycházet z obsahové analýzy českých legislativních dokumentů různé síly a školní dokumentace vybraných škol, budou potom vztaženy k základním přístupům k rodičům ve vztahu ke škole, jak jsou popsány v relevantní literatuře. Jedná se o koncepty, které lze shrnout pod označení "rodiče jako problém", "rodiče jako zákazníci" a "rodiče jako partneři".
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.