Informace o projektu
Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy
- Kód projektu
- GA406/01/1077
- Období řešení
- 1/2001 - 1/2003
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Grantová agentura ČR
- Standardní projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
- Filozofická fakulta
Ústředním tématem projektu jsou rodiče. Konkrétně rodiče dětí v preprimárním, primárním a nižším sekundárním stupni vzdělávání, to znamená těch, které buď mají povinnou školní docházku před sebou nebo jí právě procházejí. Jedná se nám o rodiče jako o neo pominutelné aktéry výchovy a vzděláváni vlastních dětí, a to i v případě, že částečně svou úlohu v podstatě povinně delegují na školu. Jedná se nám o rodiče, kteří v pomyslném trojúhelníku vztahů ve výchovném a vzdělávacím procesu tvoří vedle dítěte a uč itele další nezbytný vrchol. Jedná se nám o rodiče, kteří svými názory a postoji, i těmi nevyřčenými a neprojevenými, významně ovlivňují chod školy a školské změny vůbec a tvoří potenciálně velmi silnou politickou skupinu. Cílem projektu je přispět k od povědím na otázky spjaté s rolí rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy. Argumenty pro zapojování rodičů do výchovně vzdělávacího procesu školy jsou v obecné poloze známy. Nás zajímá, do jaké míry faktická situace postaveni rodičů ve vztahu ke
Publikace
Počet publikací: 23
2009
-
Family-school partnership in theory and practice of the Czech schools: conflict between ideal and reality
International Perspectives on Contexts, Communities and Evaluated Innovative Practices : Family-school-community partnerships, vydání: Vyd. first, rok: 2009, počet stran: 16 s.
2005
-
Účast rodičů při poskytování speciální podpory jejich dětem ve školách
Handicap 2005, rok: 2005
2004
-
K otevřenosti škol vůči rodičům a veřejnosti
Studia Paedagogica, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, U9, rok: 2004, ročník: 52 (2004), vydání: 1
-
Komunikace speciálních škol s rodiči o dítěti a pedagogických procesech
Profese učitele a současná společnost. Sborník anotací příspěvků., rok: 2004
-
Komunikace speciálních škol s rodiči o dítěti a pedagogických procesech
Rok: 2004
-
Komunitní škola a rodiče
Učitelské listy : měsíčník Agentury Strom, rok: 2004, ročník: 2003/2004, vydání: 10
-
Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy
Pedagogika, rok: 2004, ročník: LIV, 2004, vydání: 4
-
Škola a (versus) rodina
Rok: 2004, vydání: Vyd. 1., počet stran: 176 s.
-
Zájmy rodičů jako součást kontaktů speciálních škol s rodiči
Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. Řada pedagogická (U), rok: 2004, ročník: 52 (2004), vydání: 9
2003
-
Komunitní škola a rodiče (případová studie)
Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání, 11. konference ČAPV, rok: 2003