ICT and learning/teaching-friendly environment in Czech primary schools
Název česky | ICT a prostředí podporující učení a vyučování v současné české škole |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2005 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Education-line |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/150637.htm |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | ICT; school; learning; teaching; teacher; school culture |
Popis | Příspěvek je jedním z dalších výstupů tříletého výzkumného projektu s názvem Informační a komunikační technologie a kultura školy (K roli informačních a komunikačních technologií v rozvoji kultury české školy), jehož hlavním cílem je identifikovat roli informačních a komunikačních technologií v kultuře české školy. Autor v příspěvku prezentuje hlavní výsledky této fáze empirického výzkumu, ale detailně se věnuje zejména klíčové oblasti chodu školy prostředí podporující učení a vyučování ve dvou rovinách. Nejprve ukazuje v obecné rovině, jaké prvky prostředí podporujícího učení a vyučování ovlivňují ICT nejvýznamněji, jakým způsobem lze podporovat začleňování ICT do procesu tvorby prostředí podporujícího učení a vyučování, co je možné chápat naopak jako bariéry implementace ICT. V další části analyzuje výpovědi ředitelů vztažené k situaci na jejich školách, např. nakolik se jim daří využívat ICT pro vytváření prostředí podporující učení a vyučování nebo kde vidí rezervy ve využívání ICT. |
Související projekty: |