Les médias, l'argot et l'imaginaire argotique - une comparaison franco-tcheque

Název česky Masmédia, slang a vžité představy o slangu - francouzsko-česká srovnávací studie
Autoři

PODHORNÁ-POLICKÁ Alena FIÉVET Anne-Caroline

Rok publikování 2006
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Revue d'Etudes Francaises
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www http://is.muni.cz/www/12093/articles/2006/revue/
Obor Jazykověda
Klíčová slova youth slang; epilinguistic productions; Brno's hantec; French suburban areas; advertisement
Přiložené soubory
Popis Tato studie předkládá výsledky zkoumání vztahu slangu mládeže a jeho užití v masmédiích, zejména v reklamě. Analyzujeme názory respondentů na dvě konkrétní reklamy využívající slangu mládeže z pařížských předměstí, resp. přestylizovaného brněnského hantecu. Dále nastiňujeme teorii cirkulace slangového lexika a vliv masmédií na jeho popularizaci i stigmatizaci. Docházíme k závěru, že masmédia přispívají jednak k integraci generačně i sociálně podmíněných sociolektů do 'obecného slangu', na druhé straně však mohou přispívat k vytváření komunikačních bariér a předsudků o jejich mluvčích.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.