Edukace sociálně znevýhodněných žáků - Romský žák v přípravné třídě z pohledu učitelů

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

GULOVÁ Lenka NĚMEC Jiří ŠTĚPAŘOVÁ Ema

Rok publikování 2007
Druh Článek ve sborníku
Konference Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova asistent pedagoga; hra; přípravné třídy; rámcový vzdělávací program; romský sociální asistent; sociální opora; sociálně znevýhodnění žáci; romský žák
Popis Edukace sociálně znevýhodněných dětí, zvláště romských, je jedním z klíčových problémů, které musí být úspěšně vyřešen v oblasti školní praxe, abychom mohli mluvit o úspěšné integraci této specifické sociální skupiny do společnosti. Smyslem současné vzdělávací politiky MŠMT ČR je pokud možno vytvořit takové podmínky, aby většina dětí nemusela být vyčleňována prostřednictvím speciálních škol, ale naopak integrována do hlavního vzdělávacího proudu. Na základě kvalitativního výzkumu realizovaného prostřednictvím ohniskových skupin s učiteli přípravných tříd prezentujeme vybrané problémy vzdělávání sociálně znevýhodněných romských žáků. Výzkum je zacílen na popis a vysvětlení příčin edukačních problémů romského žáka a snaží se objasnit složité sociální vztahy mezi dítětem, učitelem, rodičem a pedagogickým asistentem, který dítěti poskytuje sociální oporu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.