Komunikativní výuka němčiny a ústní projev u žáků s narušenou komunikační schopností.

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

JANÍKOVÁ Věra

Rok publikování 2008
Druh Článek ve sborníku
Konference Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Jazykověda
Klíčová slova communicativ German teaching and learning; speaking; communicative activities; communicative disability;
Popis Při mluvení cizím jazykem musí žáci s narušenou komunikační schopností překonávat mnohem větší obtíže, než žáci, kteří tímto deficitem netrpí. Aby měli možnost naučit se komunikovat v cizím jazyce, je třeba jim poskytnout potřebnou pomoc. V příspěvku jsou nastíněna lingvistická, psychologická a metodicko-didaktická východiska komunikativní cizojazyčné výuky, která poskytují řadu podnětů pro úspěšné osvojování cizího jazyka u žáků dané cílové skupiny. Ne všechny její principy lze však pro náš cíl automaticky přejmout a článek se proto zaměřuje na formulaci modifikovaných principů pro rozvoj zejména ústního cizojazyčného projevu u žáků s narušenou komunikační schopností. V závěru je představena jedna z typologií ústních cvičení s komentářem a několika praktickými příklady pro výuku němčiny.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.