Záťažové situácie u vysokoškolských študentov: genderové hľadisko (poster)

Název česky Zátěžové situace u vysokoškolských studentů: genderové hledisko
Autoři

MILLOVÁ Katarína BLATNÝ Marek

Rok publikování 2008
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Cílem výzkumu byla analýza zátěžových situací u vysokoškolských studentů, které se významně podílí na využití konkrétních copingových strategií. Zkoumali jsme rovněž hodnocení těchto zátěžových situací a vztah mezi hodnocením zátěžové situace a následním výběrem strategií zvládání. Zkoumali jsme strategie vycházející z hierarchického modelu, který navazuje na pojetí zvládání R.S. Lazaruse. Analyzovali jsme údaje 136 vysokoškolských studentů (56 mužů a 83 žen). Zjistili jsme genderové rozdíly v typech zátěžových situací: ženy častěji řešily situace spojené s mezilidskými vztahy. Rozdíly se objevily také v hodnocení zátěžových situací: ženy vnímají tyto situace jako více neovlivnitelné a sebou nezaviněné. Významné rozdíly mezi ženskou a mužskou částí výzkumného souboru se objevily také ve vztahu mezi hodnocením zátěžových situací a využitím copingových strategií.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.